Skip to content
All posts

Google Consent Mode V2

google toestemming geven

In maart 2024 komt er een grote verandering bij Google. Nemelijk de update naar Google Consent Mode v2. Dit is een nieuwe set regels die betrekking heeft op het verzamelen van gegevens en het verkrijgen van toestemming voor het plaatsen van cookies en delen van persoonsgegevens. Google zal alle Ads-gebruikers vragen dit te implementeren vóór maart 2024.

Uw Google Ads-prestaties zijn rechtstreeks gekoppeld aan de kwaliteit van uw gegevens. Zonder de juiste conversietracking krijg je niet het gewenste resultaat. Hiervoor is vanaf maart 2024 wel de juiste toestemming nodig. Dit wordt geregeld via de Consent Mode van Google. De gegeven privacy toestemmingen in de cookiebar moeten met alle verzamelde data worden meegestuurd naar Google. Zonder de juiste toestemming wordt niet alle data opgeslagen

Voorheen waren er binnen Consent Mode maar 2 toestemmingsparameters: analytics_storage en ad_storage D deze zijn louter bedoeld om gegevens te kunne verzmamelen. De verantwoordelijkheid hier goed mee om te gaan lag tot nu toe bij de adverteerders. Vanaf maart 2024 ligt deze verantwoording ook bij Google. Om ervoor te zorgen dat website-eigenaren nog steeds kunnen voldoen aan de nieuwe wetgeving, worden er vanaf maart 2024 nog twee andere parameters toegevoegd:

  • ad_user_data: mag er data worden gestuurd naar Google voor advertentiedoeleinden?
  • ad_personalisation: mag een bezoeker opnieuw bereikt worden door middel van retargeting? 

Als bedrijven gebruikersgedrag en website prestaties willen blijven meten en het maximale resultaat uit marketing willen halen, moeten ze overstappen naar de Google Consent Mode v2. Als je tegen maart 2024 nog niet bent overgestapt naar de nieuwe update, zul je niet in staat zijn om Google Ads te gebruiken

Het missen van de juiste bezoekersdate data leedt tot”:

🔴 Verstoren van je algoritmes

🔴 Geen optimale resultaten,

🔴 Het algoritme kan niet meer goed leren

🔴 Het algoritme kan slechter conversies voorspellen

 

Zonder algoritme zal je budget niet meer efficiënt besteed kunnen worden.

 

Als je in 2024 nog succesvol wilt zijn met Google Ads, moet u verder gaan dan de basisprincipes en uw trackingmethodes optimaliseren. Als je gegevens goed wilt bijhouden en uw resultaten wilt maximaliseren, moet je een breed spectrum aan geavanceerde technieken voor het bijhouden van conversies implementeren.

 

✔️ Voorkom gegevensverlies als gevolg van trackingproblemen.

✔️ Zorg voor een eersteklas (toekomstbestendige) Google Ads-trackingconfiguratie.

✔️ Voldoe aan de privacyregelgeving (Consent Mode V2).

✔️ Zorg voor een eersteklas (toekomstbestendige) Google Ads-trackingconfiguratie.

✔️ Houd conversies van hoge kwaliteit bij (zelfs zonder cookies van derden).

✔️ Verbeter uw dataset met geavanceerde trackingtechnieken.

✔️ Blijf uw concurrentie voor met gegevens uit eerste hand.

 

 

Krijg je één van deze meldingen?:

  • Eindgebruikers in de Europese Economische Ruimte (EER) moeten toestemming geven voor het delen van hun persoonsgegevens met Google voor advertentiedoeleinden, in overeenstemming met het Beleid voor toestemming van gebruikers in de EU. Als voor gegevens niet is aangegeven dat er toestemming is gegeven, kan dit van invloed zijn op de personalisatie en meting van advertenties.
  • Geen toestemmingssignalen voor advertentiemeting gevonden
  • Geen toestemmingssignalen voor advertentiepersonalisatie gevonden

Dan moet je actie ondernemen !! Hulp nodig? Vraag vrijblijvend informatie aan